12.09.2008

Urettferdighet i liten og stor skala...

Det er urettferdig at butikken stengte halv og jeg var der femoverhalv.
Det er urettferdig at noen blir født inn i fattigdom, mens andre blir født inn i overflod.
Det er urettferdig at alle andre får A´ene, mens jeg får bare B´er.
Det er urettferdig at noen må gå kilometer for å få skittent vann, mens jeg kan meske meg i rent.
Det er urettferdig at HM er utsolgt for den kjolen jeg så gjerne vil ha og de ikke får den inn igjen.
Det er urettferdig at noen lever i et land med 20 års borgerkrig, mens andre lever i fred.
Det er urettferdig at mennesker i nød ikke er velkomne i dette landet her, mens både stat og privatpersoner betalte tusenvis av kroner fordi jeg var så sterkt ønsket.
Det er urettferdig at det alltid er blitt så lang kø på Revolver på lørdager fordi svenskene har oppdaget stedet.
Det er helt forjævlig urettferdig at du har blitt syk, mens vi andre er friske.

Ingen kommentarer: